bgf top bgf

Videnbank

vidensbank

Frivillighedsstrategi i Vejen kommune.

Tak til alle jer, der yder en frivillig indsats! I gør en helt afgørende forskel for den menneskelige, sociale og demokratiske sammenhæng i vores kommune. Børn, unge og voksne har glæde af jeres indsats og denne øger livskvaliteten, både hos jer selv og hos medborgerne.

Sådan skriver Vejen kommune i sin indledning til frivillighedsstrategi, som du kan læse HER.

Foreningernes tilskudsmuligheder

Vejen Kommune/ Folkeoplysningsudvalget har udarbejdet folder, som beskriver de forskellige tilskudsmuligheder foreninger får tilskud til / kan søge - læs her...

Ydermere er der Tilskudstakster - læs her...

Trænerguide
Som ny træner kan du på DGI Trænerguiden finde inspirerende øvelser og værktøjer til at planlægge dine træningstimer

Find trænerguiden her

Lederuddannelse for unge
Idræt og foreningsliv giver dig gode muligheder for at udvikle dig. Vil du udvikle dig som træner, igangsætter eller leder, så se hvilke veje du kan vælge.

Som frivillig får du kompetencer og praktisk erfaring. På lederuddannelserne får du sammen med andre unge ny viden og lærer mere om dig selv, som gør det sjovere at være frivillig.

Læs mere om lederuddannelsen for unge her

Få papir på det du kan
Som træner, bestyrelsesmedlem eller frivillig får du kompetencer som at ideudvikle, at samarbejde, planlægge, lede og undervise. Til sammen udgør den viden og kunnen realkompetencer. Det kan du nu få papir på – et dokument, der sandsynligvis bringer dig tættere på ønskejobbet eller ønskeuddannelsen.

Klik ind på nedenfor hjemmesideadr. og læs mere om realkompetance.

Ny vejledning til foreninger omkring børneattester

Der er kommet en revideret vejledning om indhentning og håndtering af børneattester, som kan hentes på vores hjemmeside: www.dgi.dk/videnbank Det nye består blandt andet i, at vi anbefaler, at foreningerne afkrydser det særlige felt i arbejdsgiver-delen, der betyder, at eventuelle positive børneattester sendes direkte til enten DGI, DIF eller Firmaidrætten. På den måde undgår en frivillig i foreningen at sidde med meget personfølsomme oplysninger, der alligevel kun må deles med rådgiverne i hovedorganisationen. Idrætsorganisationernes fælles udelukkelsesråd bestemmer derefter konsekvensen af den positive børneattest, og rådgiver foreningen i håndteringen af sagen.

traeneruddannelse

Sidste nyt