Velkommen

Velkommen til BGF / Brørup Gymnastikforenings hjemmeside.

Her kan du surfe mellem de forskellige afdelinger og der få viden om, hvem der er registreret som formand / kontaktperson m. telf. og mailadr.

BGF er en flerstrenget idrætsforening, hvis idrætter holder til som følger:

Gymnastik: Brørupskolen & Ladelund Efterskole

Billard: Brørup Hallerne - alle ugens dage.

Idræt om dagen: Brørup Hallerne om vinteren og i den fri natur om sommeren - hver onsdag.

Fodbold: Brørup Stadion / Foreningshuset, Byagervej 1, Brørup

Floorball: Brørup Hallerne - hver onsdag og flere lørdage året rundt.

BGF's tilholdssted er Foreningshuset, Byagervej 1, 6650 Brørup.

Pressemeddelelse 22. september 2017

Historisk idrætstopmøde på Marienborg

Statsminister Lars Løkke Rasmussen har inviteret DGI, DIF og en række organisationer til Marienborg for at styrke samarbejdet omkring den fælles idrætsvision - Bevæg dig for livet

På mandag er en række aktører fra idrættens verden og andre samfundsaktører inviteret til Marienborg for at drøfte DGI og Danmarks Idrætsforbunds (DIF) vision Bevæg dig for livet. Partnerskabet er det største i dansk idræt nogensinde og er skrevet ind i regeringsgrundlaget.

”Vi har en vision om at gøre Danmark til verdens mest idrætsaktive land. Det kræver nye og stærke partnerskaber på tværs af en række sektorer. Vi er derfor meget glade for, at statsministeren har taget initiativ til at samle nogle af nøgleaktørerne på Marienborg, hvor vi skal drøfte, hvordan vi sammen kan styrke danskernes idrætsdeltagelse gennem hele livet,” siger Søren Møller, formand for DGI.

Målet i Bevæg dig for livet er, at 50 procent skal være foreningsaktive og 75 procent idrætsaktive inden 2025.

Første skridt til et styrket samarbejde

Statsminister Lars Løkke Rasmussen er vært på mandagens møde, hvor flere ministre deltager samt idrætsaktører og civilsamfundsorganisationer. Det er første gang, Marienborg danner ramme om et møde om idrætten.

”Der er et særligt potentiale i at styrke idrætsdeltagelsen gennem stærkere fællesskaber. Vi har rigtig gode eksempler på, hvordan vi gennem fællesskaber lykkes med blandt andet integration og idræt til børn og ældre. Det sker hver dag i foreningslivet, fordi vi bliver bedre til at målrette idrætstilbuddene. Det skal vi styrke ved varige partnerskaber, fordi vi ved, at fællesskabet holder folk i gang. Vi ser frem til et styrket samarbejde med statsministeren i spidsen,” siger Niels Nygaard, formand for DIF.

Bevæg dig for livet

Partnerskabet mellem DGI og DIF er det største i dansk idræt nogensinde. Det er støttet af Nordea-fonden og TrygFonden. Visionen er, at Danmark skal være den mest idrætsaktive nation i verden. I 2025 skal 50 procent af danskerne være aktive i en idrætsforening, og 75 procent skal være fysisk aktive.

Læs mere om Bevæg dig for livet

DGI, Vingsted Skovvej 1, 7182 Bredsten.
Mail: pressecenter@dgi.dk